اخذ کد فراگیر اتباع خارجی

شرکت از نظر لغوی به معنای شریک شدن است که در قانون تجارت شرکت از اجتماع دو و یا چند شخص حقیقی، حقوقی و یا هر دوی آن برای انجام عملیات مربوطه و کسب سود به وجود می آید که شرکت به دو نوع شرکت تجاری و غیرتجاری تقسیم شده اند. هر یک از این شرکت ها در زمینه های متفاوتی در حال فعالیت می باشند بنابراین بسیاری از افراد که در خارج از ایران شرکت به ثبت رسانده اند برای پیشرفت در این زمینه نمایندگی هایی در ایران تاسیس می کنند و یا به ثبت شرکت می پردازند بنابراین برای انجام این امور باید اقدام به اخذ کد فراگیر نمایید.

اخذ-کد-فراگیر-اتباع-خارجی

کد فراگیر به چه معناست؟

کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی اتباع خارجی می توانند که کدفراگیر دریافت کنند حال شاید این سوال پیش آید که کدفراگیر به چه معناست و چگونه می توانید کد فراگیر را اخذ نمود بنابراین در این مقاله می خواهیم که کلیه این اطلاعات را در این مقاله ارائه دهیم.
می توانیم کد فراگیر را اینگونه توضیح دهیم که همانند کد ملی است که فقط در ایران قابل قبول بوده بنابراین برای انجام برخی از امور، اتباع خارجی باید اقدام به اخذ کد فراگیر نمایند.

مواردی که برای انجام آن اتباع خارجی باید اقدام به کدفراگیر نمایند:

-هنگامی که بخواهند در ایران اقدام به ثبت برند، ثبت شرکت، پلمپ دفاتر، اخذ کداقتصادی، مالیات و بیمه، افتتاح حساب بانکی، تحصیل، کار، بیمه تامین اجتماعی و … نمایند.
-زمانیکه بخواهند برای شرکت خارجی خود نمایندگی تاسیس کنند و یا برای شرکت جوینت ونچر
نکته: منظور از جوینت ونچر ارتباط مشترک بین چندین شرکت طبق قرارداد برای انجام فعالیت مشخص به وجود می آید که این نوع قرارداد مدت دار می باشد. تاسیس این شرکت فقط بین شرکت های ایرانی نیست بلکه ممکن یک شرکت خارجی برای رسیدن به هدف خود با یک شرکت ایرانی قرارداد ببندد که منجر به شرکت جوینت و ونچر می شود.
-افرادی که می خواهند به شرکت ها و موسسات ثبت شده در ایران وارد شوند.
-زمانیکه می خواهند در سامانه امور مالیاتی ثبت نام کنند.
-برای دریافت ویزای کاری و اخذ اقامت در ایران
-موقعی که اتباع خارجی قصد وارد کردن کالاهای مجاز بازرگانی را دارند.

مراحل دریافت کدفراگیر بصورت گام به گام

-ابتدا وارد سازمان مربوطه به آدرس www.tax.gov.comشوید.
-پس از ورود به صفحه سازمان امور مالیاتی کشور در قسمت راست و پایین صفحه در موارد ذکر شده سایر خدمات الکترونیکی گزینه استعلام و اخذ کدفراگیر اتباع خارجی را انتخاب نمایید.
-بنابراین اگر تا این زمان به اخذ کد فراگیر اتباع و شرکت های خارجی اقدام نکرده اید باید فرم مربوطه را که در این سایت بارگذاری شده را تکمیل و ارسال نمایید که پس از ارسال این مدارک به شما کد رهیگیری داده می شود که پس از ۷ روز کاری می توانید با وارد کردن این کد رهیگیری، کدفراگیر را دریافت نمایید.
بنابراین زمانیکه که اقدام به اخذ کد فراگیر می کنید پس از ورود به سایت و تکمیل کلیه ی اطلاعات خواسته شده به شما کدی داده می شود که توجه نمایید این کد ارائه شده کد پیگیری شماست نه کد فراگیر پس برای پیگیری مراحل با وارد کردن این کد می توانید اطلاع داشته باشید.

نکات مهم:

توجه نمایید که برای اخذ کدفراگیر اتباع خارجی چه حقیقی و چه حقوقی موظفند که یک به یک یعنی هر یک بطور جداگانه ثبت نام نمایند و کد فراگیر دریافت کنند.
هنگام ثبت نام اگر اطلاعاتی را اشتباه وارد کنید و با همین اطلاعات اشتباه برای شما کد صادر شود برای اصلاح آن راه پیچیده ای را در پیش روی خواهید داشت بنابراین توصیه می کنیم که کلیه ی مراحل را با دقت بگذرانید و یا آن را بر عهده موسسات و یا افراد باتجربه قرار دهید.
توجه نمایید کلیه ی اطلاعات وارد شده اعم از نام نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر و غیره دقیقا همانند پاسپورت باشد.
زمانیکه اتباع خارجی دارای کارت آمایش باشند دیگر نیاز به اخذ کدفراگیر نمی باشد زیرا در قسمت زیر بارکد اعداد ۸ رقمی می باشد که آن را به عنوان کدفراگیر می توان استفاده نمود.
در صورت انجام مبادلات خارجی و یا معاملات فصلی حتما باید کدفراگیر را در صورتحساب ذکر نمایید.
کسانی که مالیات خود را ادا می کنند حتما باید در معاملاتشان کداقتصادی و شناسه ملی وارد کند، بنابراین شرکت ها و اتباع خارجی نیز موظفند برای ثبت نام در سامانه های سازمان امور مالیاتی کشور کدفراگیر دریافت کنند.

مدارک مربوط به اشخاص حقوقی

ارائه کپی آگهی تاسیس شرکت تجاری که باید دارای اطلاعاتی همچون تاریخ ثبت شرکت، موضوع فعالیت شرکت، شماره تلفن، آدرس و کد پستی شرکت خارجی، مشخص کردن نوع شرکت، شماره ثبت شرکت، نام شرکت به زبان لاتین و فارسی اسکن از مدارک ثبتی شرکت

مدارک مربوط به اشخاص حقیقی

۱-ارائه عکس ۴*۳ متقاضی
۲-ارائه کپی پاسپورت