همه چیز در مورد ثبت شرکت های مجازی

شرکتهای مجازی در واقعه هم معنی شبکه شرکت‌ها است.با توسعه و پیشرفت تکنولوژی اطلاعات و کامپیوترها یک نوع سازماندهی جدید مطرح شد که به آن سازمان‌های مجازی گفته می‌شود که یک نوع توافق همکاری میان شرکت‌‍‌ها است که برای بهره برداری از فرصت‌های تجاری موجود در به هم پیوستن شرکت‌ها به صورت شرکت مجازی می‌باشد. بحث سازمان مجازی برای اولین بار توسط موشیوبتز به صورت بحثی کاملاَ آکادمیک در سال ۱۹۸۶ ارائه شد.بعد از وی محققان دیگر به بحث های متنوع از مفهوم سازمان مجازی پرداختند.
امروزه با رونق گرفتن فعالیت های تجاری،فعالیت بسیاری از شرکت ها به صورت موقتی و مجازی انجام می گیرد.حیات این شرکت ها بستگی به محصولات و فناوری های جدیدی که ایجاد می‌کنند، دارد و وقتی دلایل ایجاد سازمان مجازی ضرورت خود را از دست می دهد پایان حیات سازمان مجازی فرا می رسد.
در شرکت های مجازی با ایجاد یک محیط الکترونیکی هر کس می‌تواند کار خود را از هر نقطه ای از دنیا به راحتی از طریق کانال های ارتباطی مثل اینترنت انجام دهد.در سازمان های مجازی فرآیند بر اساس کامپیوتر، عملیات کسب و کار و سیستم‌های شبکه ای تاسیس می‌شود. با توجه به اینکه شرکت های مجازی در توسعه و پیشرفت بازارخدمات، فعالیت و همچنین استقبال فراوانی از این شرکت‌ها نقش کلیدی به سزایی داشت. امروزه شرکت های مجازی اهمیت بسیاری در ارتقاء بهره وری و استفاده بهینه از نیروی انسانی دارند.

برای مثال، از دهه ۱۹۶۰ در یک دوره ۳۰ ساله طراحی تلفن های خانگی بدون تغییر ماند: شرکت‌ها تولید یک محصول ثابت را شروع می کردند و می دانستند که بازار ثابتی برای آن وجود دارد. با ظهور تلفن های همراه، به عنوان کالای مد، به یکباره زمان حیات خط تولید محصول، در بهترین شرایط، به چند ماه کاهش یافت. همچنین چرخه حیات محصول نیز به کمتر از یک سال کاهش یافت. برای مقابله با این چالش، زنجیره‌های تامین به شکل کنسرسیوم همکاری مشترک شرکای متخصصی درآمدند که به سوی همدیگر می‌رفتند تا مهارت لازم برای بهره‌برداری از یک محصول را به‌دست آورند. این کنسرسیوم، به عنوان یک شرکت توسعه یافته، همانند یک شرکت مجازی بود.

یک شرکت مجازی می تواند به صورت “یک سیستم تحویل دادن راه حلها به مشتری که از اجماع موقت تعدادی از قابلیتهای اصلی (با قابلیت شکل گیری مجدد) تشکیل شده است” تعریف شود. شرکت مجازی از ترکیب توانایی ها و قابلیتهای اصلی مختلف موجود در شبکه شکل می گیرد (در صورت نیاز از قابلیتهای شرکای غیر شبکه ای نیز استفاده میکند). اگرچه شرکتهای مجازی شامل قابلیتهای شرکای مختلف هستند ولی عملکردشان به صورت یک شرکت واحد و شبیه شرکتهای موجود است (طبیعت مجازی بودن). به این ترتیب، مراحل تجاری به وسیله یک شرکت خاص انجام نمی شود، بلکه هر شرکتی یک گره در شرکت مجازی است که ارزشی را به زنجیره محصول می افزاید.

از جمله مزایای این طرح می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
_فراهم شدن بستر لازم برای خلاقیت و نوآوری
_تسریع کار سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی
_پراکندگی جغرافیایی
_فرامرزی بودن فعالیت ها با ثبت شرکت مجازی
_ایجاد بستر ICT
_کاهش هزینه های مربوط به اجاره مکان فعالیت
_افزایش تحرک و انعطاف پذیری زیاد در مشاغل
_مشارکت کنندگان متغیر
_برابری شرکا
_امکان استفاده از نیروی کار دفتری بصورت مشترک بدون نیاز به انجام هزینه بالا
_امکان بهره گیری مشترک از امکانات و تجهیزات اداری
_تجهیز محل کسب و کار به امکانات روز ارتباطی و مخابراتی
_حفظ و گسترش ارتباط با مشتریان و عدم از دست دادن ارتباط آن ها
تمامی این عوامل سازمان ها را به سمت مجازی شدن سوق می دهد.برای راه اندازی این سازمان ها شرایط خاصی باید فراهم گردد که در ذیل به آن اشاره می گردد.
ضوابط و شرایط راه اندازی دفتر کار مجازی یا شرکت:
_دارا بودن دفتر کار یا مکان فعالیت مجهز به امکانات ذیل(دارای سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی که در آن امکان اجاره به غیر لحاظ شده است)
_اتاق جلسات و قرارهای کاری
_اینترنت
_خطوط تلفن ثابت
_امکان دریافت فکس
_یک آدرس پستی ثابت جهت مکاتبات اداری
_نصب تابلو دفتر کار مشترک در ورودی مکان فعالیت
ضوایط و شرایط راه اندازی دفتر کار مجازی یا شرکت
به منظور ارائه خدمات و تسریع کار سرمایه گذران و فعالین اقتصادی بابت اجاره مکان و فعالین اقتصادی بابت اجاره مکان فعایت و کاهش هزینه‌های مربوط به آن و همچنین توسعه بازار فعالیت و خدمات در سطح منطقه و برقراری و حفظ ارتباطات بیشتر و مناسب‌تر بین مشتریان و فعالان اقتصادی، راه اندازی دفتر کار مجازی یا مشترک در منطقه آزاد انزالی از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.
ضوابط و شرایط راه اندازی دفتر کار مجازی یا شرکت:
-دارا بودن دفتر کار یا مکان فعالیت مجهز به امکانات زیر( دارای سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی که در آن امکان اجاره به غیر لحاظ شده است)
-خطوط تلفن ثابت
– امکان دریافت فکس
– اینترنت
– یک آدرس پستی ثابت جهت مکاتبات اداری
– اتاق جلسات و قرارهای کاری
– نصب تابلو دفتر کار مشترک در ورودی مکان فعالیت
دفتر کار مجازی:
اشخاص حقوقی که اقامتگاه قانونی ندارند می‌توانند به دلخواه برای مدت ۳ماه از صندق پستی یا ۶ ماه استفاده نمایند.
روش شناسی شرکت مجازی:
کلا در تاریخ حیات فعالیت‌ها مرجع و زمان دارند، ولی در روش شناسی توضیحاتی در مورد مرجع و زمان فعالیتها ارایه نمی شود. بنابراین کاربران روش شناسی، خودشان باید مشخص کنند که کدام یک از فعالیتها به موقعیت لحظه ای آنها مربوط می شود. همچنین باید مسیر زمانی و ترتیب اجرایی آنها را مشخص نماید. برای این منظور می تواند از تاریخ حیات ارایه شده الهام بگیرد، ولی همانطور که گفته شد فعالیتها می توانند در مسیرهای دیگر آشکار شوند.
در قسمت اول روش شناسی، نمای کلی فعالیتهای چرخه حیات شبکه شرکت‌ها برای راه اندازی و مدیریت شبکه شرکت‌ها ارایه می شود. در قسمت دوم، راه اندازی و مدیریت شرکت‌های مجازی بیان می شود.ده شرکت برتر حوزه مجازی در سال ۲۰۱۶ از دیدگاه وبسایت

-ده برتر حوزه مجازی سازی در سال ۲۰۱۶ از دیدگاه وبسایت Server Watch
۱- شرکت vmWare
۲- شرکت Microsoft
۳- شرکت Citrix
۴- شرکت RedHat
۵- شرکت Oracle
۶- شرکت Amazon
۷- شرکت Google
۸- شرکت Parallels / Odin
۹- شرکت Huawei
۱۰- شرکت VERDE VDI

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *